Blogger news

About Me

My photo
just a plain nobody. saya bukan siapa-siapa pun. menulis dari monolog sebuah daerah terpencil bernama hati. lantaran bibir yang bisu dan kelu, jemari ku berlari di papan kekunci

Sunday 4 March 2012

ya Allah.
memang masih terlalu banyak yang harus saya belajar.
belajar menangani emosi saya.
belajar melayani kerenah dia.
belajar bersabar dengan dia.

ya Allah.
terlalu banyak.
menilai kembali diri saat berhadapan karenah dia,
membuat saya merasa sangat malu.
malu, bila mana, saya tidak mampu melayani dia dengan baik.
membuat saya terkadang merasa sangat sakit hati.
sakit hati, bila saya rasa bahawa saya telah menyakiti hati dia.

dan mungkin kerana itulah,
saya lebih selesa meminggirkan diri.
memilih untuk menjauh dan menjarak.

sebab saya takut,
bila saya terlalu rapat dengan dia,
maka saya akan lebih selalu melukai dia.
bila lebih banyak masa saya terluang dengan dia,
maka lebih banyak pula tingkah saya yang melukai dia.

dari dia,
kekurangan dia, sikapnya, caranya,
saya belajar banyak benda.
dan saya sedar banyak perkara,
terutamanya tentang diri saya sendiri.




No comments:

Post a Comment